středa 11. ledna 2017

, , , ,

Recenze audioknihy: Zabij mě znovu (Rachel Abottová)

Když Maggie Taylorová přijme v Manchesteru nové zaměstnání, je přesvědčená, že z pohledu její rodiny jde o krok správným směrem. Děti si zvyknou záhy, ovšem manžel Duncan už tak nadšený není. Nic ale nemůže Maggie připravit na šok, který zažije, když jednou večer přijde z práce domů a zjistí, že Duncan zmizel a jejich malé ratolesti nechal samotné. Nemůže se mu dovolat a vůbec netuší, kam mohl manžel odejít a proč. A pak zjistí, že není jediná, kdo po něm pátrá. Když dojde k brutální vraždě ženy, která se Maggie nesmírně podobá, a vyšetřování převezme inspektor kriminálky Tom Douglas, uvědomí si Maggie, jak málo toho ví o Duncanově minulosti. Je tím, koho miluje? A před kým chtěl utéct? Na rozhodování, zda mu důvěřovat, nebo ho zradit, nemá mnoho času. Jedno už totiž Maggie pochopila – brzo zemře další žena a možná to bude ona sama.
Zdroj: fan-tom.cz
ÚDAJE:
Název: Zabij mě znovu (Kill Me Again)
Autorka: Rachel Abottová
Čte: Simona Postlerová
Přeložil: Milan Lžička
Délka: 11h 50 min

Kniha Zabij mě znovu ve mně od začátku budovala napětí. Opravdu dlouho se mi nestalo, abych byla do děje vtažena od první kapitoly. Během první třetiny poslechu jsem měla několik tipů, jak se bude děj vyvíjet, ale postupem poslechu jsem jen valila oči. Dalo by se říct, že jsem poslední tři hodiny audioknihy nedýchala (ano, čekám, kdy mi zavolají z Guinessovky za rekordní výkon).

Velice důležité je zopakovat, že jsem poslouchala audioknihu. Celé detektivce totiž Simona Postlerová dala úplně jiný rozměr. Simona, pro mnohé možná Lorelai Gilmore, je opravdu skvostná dabérka (samozřejmě i herečka, ovšem to sem teď nepatří), její práce s hlasem, intonace, důraz... to vše povzneslo Zabij mě znovu na ještě děsivější a napínavější úroveň. Když si nějakou knihu čtete, i tak to může působit děsivě, ovšem když posloucháte dokonale artikulovaný přednes s nádechem tajemna, zážitek se změní v něco silnějšího.

Na knize se mi líbila  především ta nejistota. Dalo by se říct, že postupem času nevíte, kdo je dobrý a kdo špatný, jediné, kde jste si pevní v kramlfecích, je fakt, že se nešetří psychopaty. Hlavní hrdinka Maggie jednala mnohdy pro mě trošku nepochopitelně, ale právě zvláštní myšlenkové pochody nejen této hrdinky byly na knize zajímavé.

Střídá se více dějových linií, takže napětí je opravdu zesíleno na maximum. Styl je svižný, jasný a mnohdy až chladně drsný. Nestačíte se divit, jak může jen pár slov úplně proměnit vaše očekávání. Každá kapitola končí tak, že pokud si okamžitě neposlechnete další, stejně nad tím budete přemýšlet, až to nakonec uděláte. Vážně se jedná o příběh, ke kterému se ještě budu vracet, protože promyšlenost je dokonalá, navíc si při dalších posleších všimnu více detailů.

Milovníkům napínavých detektivních a hlavně překvapivých a strhujících příběhů doporučuji vším, co mám. Obzvlášť v podání Simony Postlerové, protože tím na vás atmosféra dýchne daleko palčivěji. Jak jsem říkala ve videu, při poslechu se mi stalo, že se mě spolucestující zeptala, zda jsem v pořádku, protože jsem se pravděpodobně tvářila velice vykuleně.

Ještě jednou děkuji Audiotéce za poskytnutí recenzní audioknihy. Poslech byl pro mě opravdu skvělým zážitkem :) Zabij mě znovu můžete najít ZDE.